TRE avoin ryhmä

TERVETULOA TUTUSTUMAAN TRE-MENETELMÄÄN

AVOIN TRE-RYHMÄ KAJAANISSA TAMMI-HUHTIKUUSSA 2017

 

TRE-stressinpoisto eli TRE® (Tension & Trauma Releasing Exercices) on harjoitesarja,joka rentouttaa, aktivoi ja mobilisoi stressin ja traumaattisten kokemusten jännittämiä lihaksia. Harjoitus käynnistää lihasten vapinana tai tärinänä alkavan luonnollisen palautumismekanismin. Harjoituksen aluksi tehdään yksinkertainen liikesarja, joka on helppo oppia ja sen vaikutuksesta kehoa rentouttava vapina käynnistyy.  

 

KENELLE?

TRE sopii omatoimisen kehonhuollon ja rentoutumisen välineeksi. Menetelmää käytetään mm., urheiluvalmennukseen, taiteellisen työn fasilitoimiseen, työstressin helpottamiseen (esim. opettajat, terveydenhoitohenkilökunta, sosiaalityöntekijät), päihdekuntoutukseen ja sotaveteraanien trauma-peräisen stressihäiriön hoitoon. TRE ei sovellu välittömästi leikkausten tai vakavien sairauksien kuten sydäninfarktin tai syöpäleikkauksen/diagnoosin jälkeen, epilepsiaa sairastaville, vaikeista psykooseista tai skitsofreniasta kärsiville. Raskaana oleville TRE:tä ei myöskään suositella. Kysy lääkäriltäsi ennen aloittamista, jos olet epävarma oman sairautesi suhteen.

 

PAIKKA, AIKA JA HINTA

PAIKKA: Vaara-kollektiivin harjoitustila, Sammonkatu 7b, Kajaani

AIKA: Sunnuntaisin, aina klo 10-11.30: 29.1. /  5.2. / 12.2. / 26.2./ 5.3. / 12.3. / 19.3. / 26.3. / 2.4. / 9.4. / 23.4. ja  30.4. 

HINTA: Kaikki 12 kertaa 100€  / kertamaksu 10€ , maksu käteisellä. 

 

TAPAAMISISSA VUOROTTELEVAT TRE-OHJAAJAT:

Sertifioidut TRE-ohjaajat Elsa Lankinen, Sonja Pakalén, Barbara Rautiainen, Sara Saxholm ja Kirsi Törmi.

 

TIEDUSTELUT

Tiedustelut sähköpostitse tai puhelimitse Sara Saxholmillle (sara.saxholm@gmail.com / puh. 041 459 8940). Lisätietoa menetelmästä löytyy esim. www.trefinland.fi  tai www.mentormi.fi  . Voit tulla paikalle silloin kun pääset, sitoutumista kaikille kerroille ei vaadita. Ennakkoilmoittautumista tai ennakkotaitoja/osaamista ei tarvita.

Mukaan tarvitset joustavat ja rennot vaatteet, oman alustan (esim. jumppa/ joogamaton) ja viltin loppurentoutumisen ajaksi.

Lämpimästi tervetuloa!